26 Nisan 2010 Pazartesi

Peki ya Halley yok olduğunda?


Çocukken, 1997 yılıydı sanırsam, Hale-Bopp kuyruklu yıldızı çok uzun bir süre görünür kalmıştı gökyüzünde. Her gece onu izleyişimi hatırlarım. O zamanlar üzerinde pek düşünmezdim, 3000 yıl sonra tekrar gözükecekmiş diyorlardı. Tam olarak kafamda canlandıramadığımdan değil, hissedemediğimden ya da tam olarak anlayamadığımdan işte. Daha sonra, ben doğmadan, pek de uzun olmayan bir süre önce - uzun olmayan?- Halley kuyruklu yıldızının geçmiş olduğunu öğrendim. Halley 75-76 yılda bir geliyordu, bir sonraki gelişi ise, tahmini, 2061'di. İnsan ömrü ile kıyaslanabilir bir uzunluk. Yaşanbilir, yaşanması mümkün, yaşanmış bir süre. Yaşam hedefi olarak onu koydum, Mark Twain gibi, önüme. Canlı gözlerle görmek istiyorum, nedense... Ancak, kendi yaşamımın sınırlandığı bu süre, bir kuyrukluyıldızın gidip geri gelmesi - ki başka kuyruklu yıldızların periyoduna göre oldukça kısa bir süre - nedir gerçekten? Evrende, uzay-zamanda kapsadığı nedir? Bana etkisi, benim etkim nedir? O süre içinde anlamlanan yaşamım, Halley kuyrukluyıldızının sonunun gelmesiyle, ne gibi bir anlama bürünecek? Ben öleceğim, tamam da, Halley bile, yaşamayacak ki sonsuza kadar. O zaman, nedir bu olan biten? İşte bu kozmik ironi'nin ta kendisi bence.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder